donderdag 23 februari 2012

Ding 18

Librarything!

Wat een uitkomst! Was vorige week al van plan om al mijn boeken te gaan registreren.
Ik weet onderhand niet meer wat ik uitgeleend heb, wat ik zelf bezit, gelezen heb en geleend van anderen.
Meestal als ik een schrijver goed vind, dan wil ik ook alle boeken van hem/haar verzamelen.
Soms zijn het er zoveel dat ik zelf niet meer weet wat ik wel en niet heb.
Ik heb in ieder geval een beginnetje gemaakt met mijn collectie en ga het thuis in het weekend helemaal afmaken.
Ik vind het wel jammer dat ik sommige boeken alleen in het engels kan vinden en niet in het Nederlands. Ik heb ook heel veel boeken over de Gemeente Rheden, Doesburg en Lochem, maar kan er maar 3 vinden!
Ik wil ze natuurlijk wel allemaal in mijn digitale boekenkast hebben.
Wat ik niet begrijp is als je bij de bibliotheek zoekt en je 85 resultaten krijgt, je er maar 20 te zien krijgt en niet door kunt gaan naar “volgende”. Ga je verfijnen dat kan hij het weer niet vinden en krijg je 0 resultaten. Zoek je in Amazone of Overcat dat ga je steeds door naar de volgende 20 resultaten.
Wat ook niet handig is is dat als je een keuzelijst hebt en je een boek geselecteerd hebt, je terug gaat naar je eigen bibliotheek waar het boek aan toegevoegd wordt en je weer van voor af aan moet gaan zoeken. Het zou handiger zijn dat je meerdere boeken zou kunnen selecteren en dan pas toevoegen aan je bibliotheek. Zoals je in mijn boekenkast kunt zien……

http://www.librarything.com/home/cybernellie

zal het je ook opvallen dat ik veel (soms alle) boeken van één schrijver heb. Zoals van Wilbur Smith zo’n 20 boeken, en als je elke keer weer de auteur en de titel moet invoeren dat gaat verschrikkelijk vervelen. Zoek Wilbur Smith, selecteer de titels, en voeg dan toe! (da’s handiger).


Misschien kan dat ook wel, maar heb ik het nog niet uitgevonden……….

Oh, keek daarna op http://www.dizzie.nl/ en ik geloof dat ik librarything maar ga vergeten!

Ga in het weekend aan de slag op dizzie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten