woensdag 15 februari 2012

Ding 15

                                       
Twitter de tool om nieuwtjes en berichten te delen! Het zit een beetje tussen chatten, smsen en bloggen in.
Je gebruikt niet meer dan 144 tekens, en je kunt er een link aan toevoegen!
Vandaag heb ik dus een twitteraccount aangemaakt met mijn eigen naam en als gebruikersnaam "cybernellie".
https://twitter.com/cybernellie
Nu kan ik ook korte updates over mijn leven gaan plaatsten. Ik denk niet dat er iemand is die dat interesseerd, maar goed!
Ik volgde de makelaar al een tijdje via Twitter zonder een account te hebben. Bij de module Publieksbereik hebben we ons ook bezig moeten houden met het maken van een twitterbericht. Hoe presenteer je in zo weinig mogelijk woorden jullie laatste nieuwe aanwinst voor het archief!
Het werkt ook allemaal heel eenvoudig en wijst zich vanzelf. Heb vanmiddag ook mijn eerste "tweet" geplaatst, en nu maar wachten of er iemand is die mij wil volgen.
Ik heb in ieder geval een paar collega's gevonden die ik wil gaan volgen, een oude leraar van de opleiding "archiefassistent", (Christiaan van der Ven), een paar populaire schrijfsters (Saskia Noort en Simone van der Vlugt) en een zangeres (Anouk). Oh ja, en ook nog iemand uit de politiek (Emile Roemer). Dus uit alle categoriën wat, en archief20 natuurlijk!
Ik heb inmiddels al een aantal tweets in mijn mailbox ontvangen (er wordt dus aardig rondgetweet). Wat ik niet wist is dat je via je mobiel ook kunt twitteren via sms (dus zonder internet). Ik ga dit maar niet uitproberen, want je krijgt de inkomende tweets ook via sms. Ben bang dat ik daar toch op de een of andere manier voor moet gaan betalen (ook al zeggen ze van niet). En volgens mij wordt je er ook knettergek van, nee niets voor mij! Ik denk ook niet dat ik hier verder gebruik van ga maken. Alleen de makelaar vind ik op dit moment interessant omdat we op zoek zijn naar een ander huis, en we via de tweets eerder weten wat er te koop komt dan op zijn eigen website of Funda. Voor het archief kan het erg nuttig zijn, dat had ik al meegekregen bij de module "publieksbereik".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten