donderdag 16 februari 2012

Ding 16

Instant Messaging: Blabla of Uhhuh?

Ik ben niet zo’n fan van chatten. Ik vind het verschrikkelijk als ik op Facebook of Hyves zit en iemand klikt mij aan. Meestal zet ik hem dan ook offline.
Vaak krijg je dan allerlei onzinnige dingen meegedeeld, daar heb ik helemaal geen zin in.

Maar voor ons archief zou het wel een hele uitkomst zijn!

Het is een laagdrempelige manier om een vraag te stellen, en je kunt tevens (als je dat wilt) buiten de kantooruren om ook een vraag stellen (zie Christiaan van der Ven van het BHIC).
Tijdens de lessen die ik van Christiaan heb gehad hebben we het al uitgebreid over het chatten via de website gehad, en wat alle voor en nadelen daaraan zijn.
In mijn ervaring bij de receptie merk ik dat mensen soms een kleine vraag hebben aan de telefoon die direct beantwoord zou kunnen worden.
Soms kan ik die eenvoudige vraag niet beantwoorden omdat ik er hier de middelen niet voor heb. Ik probeer dan iemand door te verbinden met de studiezaal, soms zijn ze druk en vragen ze of de klant zijn vraag op de mail wil zetten.
Meestal heeft de klant er begrip voor en doet hij dit ook! Geschrokken bellen ze dan later weer terug dat ze een bevestigingsmail hebben gehad waarin staat dat ze tussen nu en 3 weken een antwoord kunnen verwachten. (Dat is niet erg klantvriendelijk).
Met chatten kun je dus de klantvriendelijkheid verhogen door een directe en snellere dienstverlening. Klanten kunnen snel even iets vragen, we kunnen zonodig de klant doorverwijzen, en we hebben de mogelijkheid om naast tekst ook een link of een bestand toe te voegen.
Chatten is geen vervanging van een bestaande manier van communiceren, maar een nieuwe manier naast de bestaande communicatiemiddelen.
Ik heb géén account aangemaakt bij Windows-live (MSN) en bij I-Google werkt op mijn computer de Chat niet!
Zelf heb ik er ook geen behoefte aan om te gaan chatten, voor mijn werk zou ik het WEL graag willen doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten