woensdag 25 januari 2012

Ding 9

Kaartmateriaal, Mashups en georefereren

Ik ben wat aan het spelen gegaan met de genoemde toepassingen van geografische informatiesystemen en Google maps. Even op de site van de gemeente Rotterdam en de gemeente Nijmegen rondgesnuffeld.
Vorig jaar tijdens mijn studie hield iemand een presentatie hierover.
Mensen konden een stadswandeling maken met GPS. Aan de kaart waren foto's van de bezienswaardigheden toegevoegd. Als je op foto klikte kreeg je de bijbehorende informatie te lezen (of te horen).
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van KICH gehoord, en ik vond het een erg leuke site waar ik heel veel informatie vond (vooral archeologische vondsten) van mijn geboortedorp. Ik weet zeker dat ik van deze site vaker gebruik ga maken.
WATWASWAAR!
Hele mooie site, maar ik krijg er eerlijk gezegd de zenuwen van. Ik heb al vaker geprobeerd er iets op te zoeken maar ben er uit frustatie weer mee gestopt!

Van Google Earth en Google Maps maak ik regelmatig gebruik.
Dagelijks ben ik op zoek naar plaatsen die genoemd worden door de afzenders van de brieven in het archief van Bentinck. Tevens zijn we op zoek naar een ander huis, en is het erg handig om de locatie van het huis op te zoeken en met streetvieuw de omgeving te bekijken.

Verder ben ik druk in de weer geweest met het maken van mijn eigen kaart. Het is een soort huizenroute langs de huizen van mijn voorouders geworden. Ik wil hier later zelf thuis nog de foto's er aan toevoegen.

http://maps.google.nl/maps/ms?msid=205505139691864705542.0004b7334e14b815e84cc&msa=0&ll=52.011038,6.041279&spn=0.012943,0.027423

Geen opmerkingen:

Een reactie posten