maandag 16 januari 2012

Ding 6

Flickr ontdekken!

Ik heb mij aangemeld bij Flickr. Ik hoefde geen Yahoo-account te maken, want ik kon onder mijn Facebook-account inloggen. (handig)
Ik was al eerder bekend geraakt met Flickr omdat de foto's van onze jaarlijkse uitstapjes ook op deze site geplaatst worden en we ze hier kunnen bekijken.
Heb hier en daar een beetje rondgesnuffeld en ontdekt wat een map, group, gallery of set is. Ik heb me aangeloten bij de Group "archives & archivists on flickr".
Ik heb dus gekozen voor opdracht B:
Voor deze opdracht heb ik 20 foto's geupload en beschreven en hiermee een "set" gemaakt. Helaas kon ik ze later zelf niet meer terugvinden op Flickr en heb ze opnieuw moeten beschrijven door onder elke foto 23 archiefdingen te zetten. Het is heel belangrijk dat je er een duidelijke beschrijving bijzet. Dus met de beschrijving "23 archiefdingen" en "Genlias" moet het gaan lukken.....

http://www.flickr.com/photos/74316126@N08/sets/

23 archiefdingen/De bunker Diogenes in Schaarsbergen

De set heb ik ook gedeeld via facebook!

Het handige aan Flickr is dat je het ook als "backup" voor je foto's kunt gebruiken. Ik ga hier in ieder geval wel gebruik van maken. In het weekend heb ik al wat privéfoto's geupload en deze "niet zichtbaar"gemaakt voor het overige publiek.

IMG
(uit het privéarchief)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten