maandag 23 januari 2012

ding 8

Youtube,

Youtube was bij mij al heel bekend. Ook erg leuk voor op een regenachtige zondagmiddag als je je stierlijk verveeld. Je toetst één zoekopdracht in en zo rol je van het ene in het andere filmpje.Voor je het weet zit je er uren achter.......
Heb je geen kaarten kunnen krijgen voor een bepaald concert? Kijk de volgende dag op youtube, en je kunt het hele concert bijna bijwonen. Zo kwam ik mezelf zelfs al swingend tegen met mijn vriendin op de dance classics avond van D.J. Henry (zie filmpje blog 2). Ik heb er zelf nog nooit een filmpje opgezet. Wel heb ik 2 korte filmpjes van mijn katten op Facebook geplaatst. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde in zijn werk zal gaan, maar ik ga het zeker eens proberen.......

Zo heb ik al enkele fimpjes onder "Gelders Archief" gevonden, zie onder......
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/GymSJimP2MY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
En het AVAG promotiefilmpje:
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/WsRIrS1KxCA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Onder dit fimpje staat de volgende tekst:
Heeft u een film met waardevolle historische beelden over Gelderland? Schenk deze film aan het Gelders Archief. Wij bekijken, repareren en bewaren uw film. U ontvangt in ruil een dvd met uw film erop.

Wat heel erg leuk is is om de presentatie over de familie Brantsen van Henri ter Hall weer terug te zien op youtube.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/hexLjG45v2o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Youtube kan voor ons archief heel waardevol zijn. Je kunt er terugkijken op dingen (mits ze gefilmd zijn natuurlijk), ter promotie of ter informatie.

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/8XaeIM6QlGE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Helaas zie ik dat het niet gelukt is om het filmpje in beeld te krijgen maar alleen de link.
Gek! want in ding 2 is het me wel gelukt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten